Stim ca metoda Pilates, stimuleaza circulatia limfatica si digestia, pe langa multe alte beneficii (tonifiere, postura, echilibru, oxigenare etc).Pentru a maximiza aceste beneficii si o mai rapida reducere a stratului de grasime din corp,e nevoie de o buna hidratare (cu apa) inainte si dupa ora si pe parcursul intregii zile,pentru eliminarea limfei pline de toxine ,pusa in miscare pe timpul orei. Toxinele  nu sunt altceva decat deseuri depuse ca rezerva sub forma de grasime.

Combinarea incorecta a alimentelor,  alese  chiar cu mare grija, duc la Kg in plus. Ele nu sunt digerate in totalitate si lasa in urma o mare cantitate de deseuri, depuse in corp sub forma de grasimi de rezerva (kilograme in plus  .Si daca nu era de ajuns , deseurile sunt acide si pentru a neutraliza aciditatea retin apa, alte kilograme in plus. 🙂

 

Spre exemplificare voi descrie procesul digestiei in cazul combinatiei friptura si cartofi prajiti (combinatie gresita).Bolul alimentar ajuns in stomac este atacat de sucurile gastrice.Pentru digestia carnii sunt secretate sucuri acide iar pentru cartofi sucuri alcaline, stim din chimie ca cele doua se neutralizeaza,nu are loc digestia. Stomacul secreta din nou, o parte mica se digera restul nu. Apar arsuri, balonari, discomfort. In final alimentele trec mai departe in intestine unde vor sta mult ca nu pot fii absorbite, proteinele din carne intra in putrefactie iar amidonul din cartofi fermenteaza, rezulta toxine care nu pot patrunde in celule, nu sunt nutrienti si organismul le izoleaza cu un strat de grasime, le depune, pe abdomen, coapse, solduri etc.

 

Sunt cateva reguli de combinare a alimentelor, care respectate, ne pot ajuta in lupta impotriva grasimii, in a crea  o stare de confort si a prevenii aparitia  diverselor boli metabolice.

Legumele pot fi combinate cu orice grupa de alimente( carne, branzeturi, nuci, seminte, grasimi)

Proteinele animale (carne,peste,oua,branzeturi) se combina corect cu legume sarace in amidon (spanac,rosii ,castraveti,ardei,varza,broccoli,fasole verde etc) Nu se combina in nici un caz cu alimente bogate in amidon(cartofi,orez,paste etc)

Cartoful, orezul, pastele se combina cu legume ,de preferat crude.

Branza si lactatele nu se combina cu paine,paste.

Fasolea ,mazarea,lintea  nu se combina cu proteina animala (ciolan,carne,carnat etc)

Fructele se consuma ca masa separate sau pe stomacul gol nu ca desert (cu 30 de min. inainte de masa sau 3 ore dupa).

Deserturile trebuie excluse complet ( sunt o combinatie total gresita)  daca nu se poate atunci cat mai putin, la 2 ore dupa masa.

Sucurile de fructe si legume ca o masa separata ,ca o gustare

La o masa e bine a se consuma un singur fel de mancare gatita, riscul combinarii gresite scade si aportul caloric e mai mic.

Nu se greseste niciodata cu salate de cruditati, au calorii putine, hidrateaza, au vitamine si minerale, continutul mare de fibre ajuta digestia si regleaza echilibrul acido-bazic al corpului.

Respectand regulile de combinare corecta a alimentelor, dupa numai 2 saptamani, schimbarea se va simti, iar daca devine un mod de alimentatie, beneficiile sunt pe termen lung.

Tabelul ce sintetizeaza principalele reguli de combinare corecta alimentelor  nu trebuie sa lipseasca din bucataria noastra. Printati-l si puneti-l pe frigider ! 🙂