Scurt Istoric Pilates

Avand la baza peste 500 de exercitii si un sistem ce nu ne forteaza organismul, practica de PILATES a crescut foarte mult in popularitate. In 2005, peste 11 milioane de oameni din intreaga lume practicau regulat exercitiile de Pilates, iar numarul instructorilor in Statele Unite depasea 14.000.

Acest sistem a fost dezvoltat in Germania, la inceputul secolului XX, de catre JOSEPH PILATES. Inventatorul, un practicant al culturismului, a inceput prin conceperea unor exercitii menite sa imbine forta si flexibilitatea, dupa principiul inteconectivitatii dintre spiritual, mental si fizic.

In lumea fitness-ului, JOSEPH PILATES a fost o figura revolutionara. El a dezvoltat un sistem de antrenament al corpului si al mintii cu peste 80 de ani in urma. Exercitiile atat de cunoscute pentru lumea timpului nostru imbina metode traditionale caracteristice atat Occidentului, cat si Orientului.

Ce reprezinta metoda de antrenament Pilates?

METODA PILATES reprezinta o experienta completa trup-minte, complet diferita de alte modele de antrenament. Exercitiile ne pun sa ne concentram asupra a ceea ce facem. Aceasta forma de concentrare fizica intensa este cunoscuta sub numele de conexiunea minte-trup. Cu fiecare miscare sau exercitiu efectuat, creierul ne ofera puterea de concentrare si nu trupul; corpul este incapabil sa actioneze cu agerime si pricepere intr-o situatie neprevazuta. Insecuritatea si gandurile controleaza cu adevarat, de fapt, limitele noastre fizice si nivelul de performanta.

METODA PILATES va ofera posibilitatea de a va relaxa activ, va ofera un sentiment de echilibru si o senzatie de euforie si fericire. Aceasta va va ajuta pe termen lung sa : aveti mai multa incredere in propria persoana,  fiti pregatiti sa faceti fata oricarei situatii,  va reduceti nivelul de stress, va imbunatatiti viata sexuala etc.

Acesta metoda va ajuta sa fiti impacati cu sine, sa aveti mintea limpede, permitandu-va sa savurati fiecare clipa pe care ne-o ofera prezentul. Va ajuta sa fiti mai eficient la munca, sa identificati problema si sa-i gasiti rapid o solutie pentru ca datorita tehnicii PILATES ajungeti sa castigati o intelegere mai profunda; interiorul este calm, iar mintea nu este distrasa de lucruri insignifiante.

Prin Pilates savurati calitatea momentului in care va concentrati asupra fiecarei miscari ce este savarsita de corpul dvs si se transforma in urmatoarea miscare. Tranzitia miscarilor trebuie sa fie foarte lenta. Imaginati-va ca executati coregrafia unui dans in timp ce exersati. Continuitatea si fluiditatea miscarilor joaca cel mai important rol in aceasta metoda.

Principiile Pilates sunt simple si functioneaza: totul se bazeaza pe miscari controlate, realizate intr-un ritm  constant, cu atentia concentrata asupra respiratiei corecte si cu protejarea coloanei vertebrale.

DACA DORITI UN CORP ELEGANT, TONIFIAT, REVITALIZAT…PILATES ESTE SOLUTIA PERFECTA.

Motive pentru care sa incerci metoda Pilates

  • creste tonusul muscular & mobilitatea articulatiilor
  • reduce nivelul de stress, ofera o stare de buna dispozitie si relaxare
  • imbunatateste controlul mintii asupra corpului, mareste consecventa si increderea
  • imbunatateste circulatia si postura corpului
  • confera energie si vitalitate pentru intregul organism
  • mareste forta fizica si rezistenta si previne posibilele leziuni
  • intareste muschii pelvieni, imbunatatind viata sexuala
  • va invata sa respirati in mod corect

Ce reprezinta metoda de antrenament Pilates?

Este o metoda recomandata pentru orice persoana, indiferent de varsta, atat pentru cei care se apuca pentru prima data de o activitate fizica, dar si pentru cei care cauta perfectionarea miscarilor (sportivi de nivel inalt, artisti, acrobati).

De asemenea, este indicata pentru toate persoanele care sufera in mod obisnuit de probleme ale spatelui sau de leziuni musculare si care cauta o activitate cu efect de prevenire si, in acelasi timp, de refacere.

Pe perioada sarcinii dar si dupa, metoda PILATES va este un aliat de nadejde. Unul dintre motivele pentru care PILATES este recomandat femeilor gravide este faptul ca sistemul nostru este adaptabil, iar exercitiile pot fi schimbate pe masura ce corpul nostru se modifica. Metoda le ajuta pe femei sa isi îmbunatateasca postura, fortifica principalii muschi folositi pe parcursul celor 9 luni, reduce durerile din timpul sarcinii, le ajuta sa isi recapete mai repede silueta dupa nastere.

Exercitiile sunt adaptate pentru caracteristicile personale; acesta este motivul pentru care este o gimnastica foarte eficace, deoarece evita erorile care se comit in celelalte discipline sportive, in care exercitiile nu sunt poate adecvate posibilitatilor fizice ale fiecarei persoane.

De la inceput, ca recomandam sa practicati exercitiile sub indrumarea unui instructor specialist, care sa va poata corecta, controla si superviza activitatea, cu scopul de a evita greselile care ar putea sa va dauneze.

In zece sesiuni veti remarca diferenta, in douazeci veti vedea diferenta, iar in treizeci de sesiuni corpul vostru se va fi transformat in intregime”  J.H.Pilates

“Atunci cand se afla intr-un corp sanatos, mintea are o senzatie splendid de energie.” J.H.Pilates